Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Protocol Dyslexie Hoger Onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789044119169 Year: 2006 Publisher: Antwerpen : Garant,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het aantal studenten in het hoger onderwijs met een functiebeperking varieert volgens verschillende onderzoeken van 5 tot 10 procent. Daarvan zijn er zeker 30 % studenten met dyslexie. Met dit Protocol Dyslexie Hoger Onderwijs hopen de auteurs een bijdrage te leveren aan het vergroten van de kennis, vaardigheden en attitude van zowel medewerkers van opleidingen als van de dyslectische studenten zelf. Ook biedt dit protocol handreikingen om eigen instellingsbeleid te ontwikkelen op het gebied van dyslexie en te voorzien in de implementatie ervan. Het is dus een inhoudelijke en procedurele handreiking om maatwerkgerichte begeleiding en bij de instelling passend beleid te ontwikkelen.

Keywords

Dyslexie.


Book
Protocol dyslexie Hoger Onderwijs
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De leraar maakt het verschil : alle leerlingen doen mee
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128116 Year: 2011 Volume: 18 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe ga je als leraar om met verschillen in de klas? Dit boek legt uit hoe docenten de kwaliteit van het onderwijs kunnen verbeteren. Het behandelt thema’s zoals diversiteit, leren door doen en preventief omgaan met gedragsvraagstukken.


Multi
Protocol Dyslexie Hoger Onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044119168 Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Protocol Hoger Onderwijs is een inhoudelijke handreiking voor HO-instellingen (HBO en WO) om de begeleiding van dyslectische studenten te optimaliseren. Dit Protocol is ontwikkeld in het kader van het door OCW geïnitieerde Impulsproject 2004 onder regie van Handicap + Studie. De ontwikkelaars van dit protocol hebben dankbaar gebruik gemaakt van de praktijkgerichte suggesties van studenten en docenten van Fontys Hogescholen. 
Primaire doelgroep: studenten, docenten en studieloopbaanbegeleiders van HO-instellingen. Verder: beleidsmakers op instellingsniveau en tweedelijns begeleiders (studentendecanen, studentenpsychologen), raden van bestuur, professionaliseringscoördinatoren, medezeggenschapsraden en studentenfracties. 
Bij het boek is een dvd ontwikkeld waarin studenten en docenten aan het woord zijn over het omgaan met de belemmeringen die de functiebeperking met zich meebrengt. Op de bijgeleverde cd-rom zijn documenten voorhanden die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van dyslectische studenten. 


Digital
Protocol Dyslexie Hoger Onderwijs : studenten en docenten aan het woord
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044119168 Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 5 of 5
Sort by