Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Het aantal studenten in het hoger onderwijs met een functiebeperking varieert volgens verschillende onderzoeken van 5 tot 10 procent. Daarvan zijn er zeker 30 % studenten met dyslexie. Met dit Protocol Dyslexie Hoger Onderwijs hopen de auteurs een bijdrage te leveren aan het vergroten van de kennis, vaardigheden en attitude van zowel medewerkers van opleidingen als van de dyslectische studenten zelf. Ook biedt dit protocol handreikingen om eigen instellingsbeleid te ontwikkelen op het gebied van dyslexie en te voorzien in de implementatie ervan. Het is dus een inhoudelijke en procedurele handreiking om maatwerkgerichte begeleiding en bij de instelling passend beleid te ontwikkelen.
Choose an application
Choose an application
Hoe ga je als leraar om met verschillen in de klas? Dit boek legt uit hoe docenten de kwaliteit van het onderwijs kunnen verbeteren. Het behandelt thema’s zoals diversiteit, leren door doen en preventief omgaan met gedragsvraagstukken.
Leraren --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Diversiteit --- Krachtige leeromgeving --- Zorgverbreding --- Secundair onderwijs --- Video-interactiebegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Passend onderwijs --- Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs --- Leraar --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Het Protocol Hoger Onderwijs is een inhoudelijke handreiking voor HO-instellingen (HBO en WO) om de begeleiding van dyslectische studenten te optimaliseren. Dit Protocol is ontwikkeld in het kader van het door OCW geïnitieerde Impulsproject 2004 onder regie van Handicap + Studie. De ontwikkelaars van dit protocol hebben dankbaar gebruik gemaakt van de praktijkgerichte suggesties van studenten en docenten van Fontys Hogescholen. Primaire doelgroep: studenten, docenten en studieloopbaanbegeleiders van HO-instellingen. Verder: beleidsmakers op instellingsniveau en tweedelijns begeleiders (studentendecanen, studentenpsychologen), raden van bestuur, professionaliseringscoördinatoren, medezeggenschapsraden en studentenfracties. Bij het boek is een dvd ontwikkeld waarin studenten en docenten aan het woord zijn over het omgaan met de belemmeringen die de functiebeperking met zich meebrengt. Op de bijgeleverde cd-rom zijn documenten voorhanden die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van dyslectische studenten.
Dyslexie --- Zorgverbreding --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Studenten --- Nederland --- Leesproblemen --- Studentenbegeleiding --- Spellingproblemen --- 454.23 --- 464 --- 489.5 --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Studie en studieresultaten --- 452.2 Politiek, wetgeving en organisatie --- 489.33 Hoger onderwijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHB:CD-ROM --- #KVHB:DVD --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Hoger onderwijs --- dyslexie --- hoger onderwijs --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- 376.54 --- Lerarenopleiding : CVO --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Contains audio-visual material --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Dyslexie ; volwassenen --- Leerprobleem --- Student --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Dyslexie --- Zorgverbreding --- Hoger onderwijs --- Leerprobleem --- Student --- Nederland --- Leesprobleem --- Studentenbegeleiding
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|